Dlaczego warto wybrać ten kierunek?
- Zdobędziesz praktyczną wiedzę z zakresu zarządzania instytucjami publicznymi,
- dowiesz się więcej na temat zarządzania finansami JST i inżynierii finansowej,
- poznasz aktualne trendy rozwojowe miast oraz ich perspektywy w kontekście zmian klimatycznych,
- nauczysz się strategicznego zarządzania poprzez projekty, które zmieniły miasto lub region,
- poszerzysz wiedzę z zakresu prawnych uwarunkowań działalności JST,
- nauczysz się skutecznie promować miasto lub region,
- rozwiniesz umiejętności komunikacyjne i przywódcze,
- będziesz czerpać z wiedzy i doświadczenia wykładowców, którymi są: naukowcy, prezydenci organizacji publicznych, dyplomaci, praktycy zarządzania w samorządach, twórcy strategii samorządowych, przedstawiciele mediów oraz praktycy biznesu.
Dyplom studiów MBA in Community Management otworzy przed Tobąmożliwość kariery w radach nadzorczych spółek skarbu państwa. Dzięki ukończeniu tych studiów będziesz zwolniony z egzaminu dla kandydatów na członków organów nadzorczych (zgodnie z ustawą z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym).
Program MBA in Community Management realizowany jest przez Krakowską Szkołę Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie i Instytut Heweliusza.
Profil słuchacza
Ten kierunek studiów MBA jest dla Ciebie, jeżeli jesteś liderem lub osobą zarządzającą w instytucjach publicznych, czyli jesteś urzędnikiem, politykiem lub liderem opinii oraz:
- pracujesz w urzędzie: miasta, gminy, marszałkowskim, powiatu,
- jesteś członkiem spółki miejskiej,
- jesteś radnym,
- zarządzasz NGO-sami i współpracujesz z urzędami.
Program studiów
1. Wprowadzenie do studiów MBA
2. Mierniki rozwoju miast i regionów. Benchmarking.
3. Zmiany klimatyczne - perspektywa dla miast i regionów
4. Zarządzanie publiczne
5. Komunikacja społeczna w JST
6. Zarządzanie zmianą w sytuacji kryzysowej
7. Etyczne uwarunkowania pracy menedżera JST
8. Psychologia zarządcza
9. Protokół dyplomatyczny i etykieta w samorządzie
10. Teoria i praktyka samorządu terytorialnego w Polsce
11. Finanse JST i inżynieria finansowa
12. Przywództwo
13. Trendy rozwojowe miast. Miasta przyszłości
14. Programowanie i finansowanie polityk publicznych JST
15. Zarządzanie strategiczne. Projekty, które zmieniły miasto/region
16. Wystąpienia publiczne – szkolenie medialne
17. Nadzór właścicielski i analiza sprawozdań finansowych
18. Prawne uwarunkowania działalności JST
19. Zamówienia publiczne. Partnerstwo publiczno-prywatne
20. Moduł: Case study: praktyczne aspekty funkcjonowania JST.
21. Seminarium
Partner i Patron kierunku
Rada Studiów
dr Jakub Kwaśny
Przewodniczący Rady
Dyrektor Krakowskiej Szkoły Biznesu UEK
Rafał Bochenek, MBA
Polski polityk i samorządowiec, z wykształcenia prawnik. W latach 2016–2017 rzecznik prasowy rządów Beaty Szydło i Mateusza Morawieckiego, w latach 2017–2018 podsekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, w latach 2018–2019 przewodniczący sejmiku małopolskiego.
dr hab. Piotr Buła, prof. UEK
Executive MBA – realized in cooperation with EM Normandie Business School from France and AESE Business School from Portugal. Both partners schools are granted accreditation from EPAS, as well as EQUIS and AACSB.Since 2004 Director of Cracow School of Business CUE (until 2020), and since the year 2005 he has been in charge of the organization gathering School’s MBA programs graduates – CSB Alumni MBA Club. At present the organization numbers almost 900 members – graduates, and its activities provide a platform that enables access to actual knowledge in the field of management, contact with leading business practitioners, exchange of experiences, as well as creating the most recent knowledge in management and business. He also supervises and coordinates the organization of the MBA studies as the Program Director:
- Portuguese AESE Business School cooperates closely with IESE Business School, University of Navarra from Spain.
Before 2015 Program was run jointly with Teesside University from Great Britain and then with Stockholm University School of Business from Sweden.
- International MBA – realized in cooperation with St. Gallen Business School from Switzerland (from 2006 up to the present time).
- MBA CSB + Master – realized in cooperation with Clark University from USA (from 2013 up to the present time).
He has experience related to participation in the supervisory authority of commercial companies. Lately in:
- Member of Council for Companies with Treasury Shareholding and State-owned Legal Persons (Rada ds. spółek z udziałem Skarbu Państwa i państwowych osób prawnych) – Representative of the Prime Minister – Warsaw (since 02.2017),
- Industrial Development Agency JSC – Warsaw (from 12.2015 up to 12.2016),
- Powiatowy Park Rozwoju Sp. z o.o. – Wieliczka (in the years 2012–2015),
- Solne Miasto Sp. z o.o. – Wieliczka (in the years 2009–2012),
- Samodzielny Publiczny Zespół Lecznictwa Otwartego w Wieliczce – Representative of Małopolska Region Voivode – (since 2011),
- Foundation of the Institute of Strategic Studies - Representative of the Rector of the University of Economics in Cracow,
- Cracow School of Business CUE Foundation,
- Chapter of the Polish Economic Exhibition (since 2019),
- Małopolska Rada Gospodarcza (since 2019),
- Vice President of the Supervisory Board in Krakow Airport (since 2019).
Awarded with the prestigious title of Polish Congresses Ambassador for his achievements in the area of promoting Poland and Cracow as a venue for international congresses and conferences (2010). Thus he joined the group of 100 people in Poland who promote and popularize the knowledge of our country’s assets in their international environments, and by doing so help to determine the choice of Poland as the venue for international events. The Program of Polish Congresses Ambassadors is realized jointly by the Polish Tourist Organization and a non-governmental organization – Polish Conference and Congress Association in Poland.
Author or co-author of over 131 scientific publications, research works and implementation projects, as well as 42 press publications and expert opinions. The above mentioned scientific publications concern the scope of organization and management, particularly: risk management, internal audit, corporate governance, management strategy, logistic audit, and management of enterprises with increased risk. Author of many analyzes and publications in the field of economic consulting for enterprises and the public sector. Expert evaluations and studies was concerned mainly on issues in the areas of the scope of restructuring, including in particular employment rationalization, restructuring of remuneration systems, designing and modeling organizational structures, modeling management processes, analysis of the system of organizing and managing work processes, work valuation, analysis of the system of organization and management from the point of view of information and document flow and the degree of organization formality. These expert evaluations were prepared mainly to satisfy the needs of the energy and chemical sectors, for enterprises in light and food industries as well as for institutions in the public sector. He has a PRINCE 2 project management certificate.
Author of a book titled Risk Management System in an Enterprise as an Element of Corporate Governance, published in 2015 by Jagiellonian University Press in Cracow. Reviewer of national, foreign habilitation and doctoral dissertations, chairman and reviewer of applications from the OPUS program for the National Science Center. Since 2018 Senior Research Professor in the Department of Business Management, College of Business and Economics, University of Johannesburg (RSA). In 2018 appointed by the Minister of Science and Higher Education as a member of the interdisciplinary team for applications’ assessment for the award of outstanding scientific or scientifically technical achievements. Since 2019 member of the Chapter of the Polish Economic Exhibition (Kapituła Polskiej Wystawy Gospodarczej) 2019–2020 at the Chancellery of the President of the Republic of Poland. Participant of projects implemented by the Marshal's Office of the Małopolska Region, e.g. „Małopolska Chmura Edukacyjna”, „Broker Innowacji”. Member of the Stanisław Wyspiański’s Chapter awarding prizes for talented youth between age 18–26.
Since 2015 habilitated doctor and since the year 2016 employed as associate professor in the Department of International Management at Cracow University of Economics (CUE). Since 1996 lecturer in the Cracow School of Entrepreneurship and Management at the Cracow Academy of Economics (at present Cracow School of Business CUE), since 1998 member of the Faculty of Economics and International Relations Council CUE , since 2004 Director of Cracow School of Business CUE, since 2008 member of the Senate at CUE, since 2008 member of the Foreign Languages Department Council CUE, since 2012 member of the Senate Commission for Scientific Faculty Development CUE (before member of the Faculty Commission for Scientific Faculty Development CUE), since 2012 member of the Quality Education Team of the Faculty of Economics and International Relations. In recognition of all his academic and didactic achievements as well as public and social activity, he was awarded the Jubilee Medals of the Academy of Economics/University of Economics in Cracow by the Senate and His Magnificence Rectors of the University. In 2003 was honored Bronze Cross of Merit by the President of the Republic of Poland. In 2014 he was awarded the medal of the Commission of National Education by the Minister of National Education of Poland for special merits in the field of education.
A member of international organizations associating professors in the field of international management and business schools, including: International Management Development Association (IMDA), USA; Global Business and Technology Association (GBATA), USA; European International Business Academy (EIBA), Belgia; Global Sales Science Institute (GSSI), France; European Foundation for Management Development (EFMD), Belgium; International Academy of Management and Business (IAMB), USA; “Eurasian Economic Club of Scientists” Association (EECSA), Kazakhstan; South African Institute of Management Scientists (SAIMS), RSA. Since 2004 up to the present time – organizer and participant of international seminars for representatives of the academic and business community to France, Moldova, Portugal, Switzerland, Sweden, Ukraine, USA. Grad Valley State University scholarship holder (USA).
In recognition of his merits in the development of international cooperation, he was awarded the title of Honorary Ambassador of the Economic Academy in Chi?inău (2009) and he was honored with a medal of Academy of Sciences of Moldova (2016). He was also awarded medals of the Lviv Institute of Banking at the University of Banking of the National Bank of Ukraine for his long-term scientific and didactic cooperation (2010, 2011, 2013). In the year 2011 honored with an award from St. Gallen Business School of Switzerland for his long-term didactic-research cooperation in the field of MBA programs organization.
Ilona Byra, MBA
Absolwentka Master Class of Management na Uniwersytecie SWPS oraz Programu MBA Polsko-Amerykańskiej Szkoły Biznesu na Politechnice Wrocławskiej i Central Connecticut State University School of Business. Ukończyła również Filologię Polską na Uniwersytecie Opolskim.
W przeszłości zawodowo związana z mediami (z grupy AGORA SA), w których odpowiadała za zarządzanie działaniami wydawniczymi na każdym etapie wydawania gazety w wersji papierowej i cyfrowej. Opracowywała strategie gazet i serwisów internetowych oraz politykę biznesową na zarządzanych rynkach. Tworzyła projekty CSR-owe, wydawnictwa książkowe, konferencje, nagrody dla danych sektorów.
Przez lata współtworzyła akcję charytatywną Fabryka św. Mikołaja, dzięki której kilkanaście tysięcy paczek trafiło do potrzebujących dzieci a budżety finansowe do wrocławskich szpitali, fundacji i stowarzyszeń na inwestycje i rozwój tychże ośrodków.
Współzałożycielka Stowarzyszenia Absolwentów MBA na Politechnice Wrocławskiej BCB4, w którym jest wiceprezesem.
Obecnie zawodowo pełni funkcję prezesa zarządu w Instytucie Heweliusza.
Zygmunt Frankiewicz
Urodził się 19 czerwca 1955 r. w Gliwicach.
W 1979 ukończył studia na Politechnice Śląskiej, w 1987 uzyskał stopień doktora nauk technicznych, a w 1994 habilitował się w zakresie nauk technicznych. Jego specjalizacja to cyfrowe przetwarzanie sygnałów. Jest profesorem Politechniki Śląskiej w Gliwicach.
W latach 1990-2002 przez trzy kadencje zasiadał w Gliwickiej Radzie Miasta.
W latach 1993-2019 był Prezydentem Miasta Gliwice.
W 2015 r. został Prezesem Związku Miast Polskich.
W Senacie X kadencji jest:
- przewodniczącym Komisji Samorządu Terytorialnego i Administracji Państwowej,
- członkiem Komisji Budżetu i Finansów Publicznych.
Bezpartyjny.
dr Krzysztof Głuc
Absolwent historii w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Krakowie, doktorat w National Louis University w Chicago, USA, ukończył studia Master of Business Administration in Public Management w Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie oraz studia podyplomowe w zakresie „Prawnych i finansowych aspektów nadzoru właścicielskiego” w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University w Nowym Sączu oraz „Współczesnych koncepcji zarządzania przedsiębiorstwem” w Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.
Przez wiele lat pracownik WSB-NLU w Nowym Sączu, gdzie pełnił m.in. funkcję Prorektora ds. dydaktycznych oraz Dziekana Wydziału Studiów Politycznych. W latach 2008-2017 Wiceprezes Zarządu ds. Strategii i Rozwoju w Sądeckich Wodociągach Sp. z o.o., współautor Aktualizacji Strategii Rozwoju Nowego Sącza 2020+, kandydat na Prezydenta Nowego Sącza w 2018 r., obecnie Wiceprzewodniczący Rady Miasta Nowego Sącza.
Autor i ekspert w wielu projektach rozwojowych na terenie krajowym i międzynarodowymw zakresie funkcjonowania samorządu terytorialnego, edukacji, polityk publicznych i gospodarki komunalne, specjalista w zakresie zarządzania projektami infrastrukturalnymi współfinansowanymi ze środków Unii Europejskiej oraz zarządzania gospodarką komunalną. Zainteresowania badawcze związane są z funkcjonowaniem usług publicznych, gospodarką komunalną, zarządzaniem strategicznym w gospodarce i administracji publicznej oraz pozyskiwaniem funduszy zewnętrznych. Odznaczony Srebrnym Krzyżem Zasługi za propagowanie polskości w Chicago.
Wojciech Pelowski
Absolwent Zarządzania i Marketingu Akademii Ekonomicznej w Krakowie (dziś Uniwersytet Ekonomiczny) oraz Filozofii Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie (dziś Uniwersytet Papieski Jana Pawła II).
Dziennikarz - pisał o Krakowie, o polskiej polityce, o gospodarce. I o kilku kontynentach. Współorganizował festiwale (m.in. kina Hong Kongu w Krakowie i Warszawie, festiwal kultury latynoamerykańskiej w Krakowie), konferencje (EUROLOG 2012, Pracownie Miast GW).
Był wicenaczelnym i naczelnym „Gazety Wyborczej” we Wrocławiu, dyrektorem wydawniczym „Wyborczej” w regionie Kraków-Rzeszów-Kielce-Radom, łącząc tu bieżące zarządzanie redakcją, promocją i sprzedażą z tworzeniem lokalnych i krajowych projektów na styku media-biznes-samorząd.
Organizacja zajęć
- czas trwania studiów: 2 semestry
- tryb niestacjonarny: 2-dniowe zjazdy weekendowe (sobota, niedziela)
- język: 100% polski
- obowiązuje 80% frekwencja na zajęciach
- każdą nieobecność należy zaliczyć u prowadzącego poprzez wykonanie pracy zaliczeniowej
- każdy semestr kończy się zbiorczym egzaminem
- zwieńczeniem studiów jest napisanie pracy dyplomowej (możliwość pisania przez 2 osoby) i obrona publiczna prac na ostatnich zajęciach
- dla osób, które nie obronią się w terminie, zostanie wyznaczony kolejny termin za dodatkową opłatą
Zajęcia prowadzone są z zastosowaniem interaktywnych metod nauczania z wykorzystaniem studiów przypadku, symulacji i ćwiczeń praktycznych przez doświadczonych wykładowców i trenerów biznesu. Warunkiem ukończenia studiów jest zaliczenie wszystkich kursów oraz przygotowanie i prezentacja pracy końcowej o charakterze praktycznym.
Terminarz zjazdów MBA in Community Management Kraków - III edycja |
Terminarz zjazdów MBA in Community Management Katowice -II edycja |
||
Zjazd |
Termin |
Zjazd |
Termin |
I zjazd |
22-23.04.2023 |
I zjazd |
22-23.04.2023 |
II zjazd |
13-14.05.2023 |
II zjazd |
13-14.05.2023 |
III zjazd |
17-18.06.2023 |
III zjazd |
17-18.06.2023 |
IV zjazd |
7-8.10.2023 |
IV zjazd |
7-8.10.2023 |
V zjazd |
18-19.11.2023 |
V zjazd |
18-19.11.2023 |
VI zjazd |
9-10.12.2023 |
VI zjazd |
9-10.12.2023 |
VII zjazd |
13-14.01.2024 |
VII zjazd |
13-14.01.2024 |
VIII zjazd |
3-4.02.2024 |
VIII zjazd |
3-4.02.2024 |
IX zjazd |
24-25.02.2024 |
IX zjazd |
24-25.02.2024 |
X zjazd |
9-10.03.2024 |
X zjazd |
9-10.03.2024 |
XI zjazd |
30-31.03.2024 |
XI zjazd |
30-31.03.2024 |
XII zjazd |
13-14.04.2024 |
XII zjazd |
13-14.04.2024 |
XIII zjazd |
27-28.04.2024 |
XIII zjazd |
27-28.04.2024 |
Terminarz zjazdów
MBA in Community Management
|
Terminarz zjazdów
MBA in Community Management
|
||
Zjazd |
Termin |
Zjazd |
Termin |
I zjazd |
24-25.03.2023 |
I zjazd |
25-26.03.2023 |
II zjazd |
15-16.04.2023 |
II zjazd |
15-16.04.2023 |
III zjazd |
20-21.05.2023 |
III zjazd |
20-21.05.2023 |
IV zjazd |
10-11.06.2023 |
IV zjazd |
10-11.06.2023 |
V zjazd |
24-25.06.2023 |
V zjazd |
23-24.09.2023 |
VI zjazd |
23-24.09.2023 |
VI zjazd |
7-8.10.2023 |
VII zjazd |
21-22.10.2023 |
VII zjazd |
21-22.10.2023 |
VIII zjazd |
18-19.11.2023 |
VIII zjazd |
4-5.11.2023 |
IX zjazd |
9-10.12.2023 |
IX zjazd |
18-19.11.2023 |
X zjazd |
13-14.01.2024 |
X zjazd |
2-3.12.2023 |
XI zjazd |
17-18.02.2024 |
XI zjazd |
3-4.02.2024 |
XII zjazd |
2-3.03.2024 |
XII zjazd |
17-18.02.2024 |
XIII zjazd |
|
XIII zjazd |
9-10.03.2024 |
Rekrutacja
Kryteria przyjęć:
- posiadanie dyplomu ukończenia studiów wyższych: licencjackich, inżynierskich lub magisterskich
- doświadczenie zawodowe: minimum 3-letni staż pracy na stanowisku kierowniczym
Etapy rekrutacji:
Po zamknięciu rekrutacji do wszystkich osób, które zapiszą się na studia wyślemy e-mail z informacją o wyniku rekrutacji oraz pozostałe informacje związane z uruchomieniem kierunku i harmonogramem opłat (lub listownie fakturę pro-forma na firmę).
W przypadku nieuruchomienia danego kierunku studiów z powodu zbyt małej liczby zgłoszeń, opłata rekrutacyjna jest zwracana.
Problem z rejestracją? Kliknij i sprawdź krok po kroku jak zapisać się na studia w systemie IRK!
Czesne
19 900 PLN-w przypadku płatności całej kwoty w jednej racie + 500 PLN opłaty rekrutacyjnej
22 000 PLN-w przypadku płatności w dwóch ratach, każda po 11 000 zł + 500 PLN opłaty rekrutacyjnej
Wpłata opłaty rekrutacyjnej 500 zł na indywidualne konto wygenerowane przez system rekrutacyjny IRK.
W przypadku, kiedy wpłata dokonywana jest przez pracodawcę lub własną działalność gospodarczą (dotyczy zarówno opłaty rekrutacyjnej jak i opłaty za czesne), prosimy o przesłanie wypełnionej karty zgłoszenia.
Na podstawie karty wystawiona zostanie faktura pro-forma z danymi do przelewu.
Osoby indywidualnie opłacające studia otrzymają z biura Szkoły odrębne, indywidualne konta do wpłat czesnego.
Akty prawne:
Dyplom
Po obronie pracy końcowej otrzymasz:
- dyplom ukończenia studiów Master of Business Administration ze specjalnością Community Management,
- świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez Krakowską Szkołę Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego.
Wykładowcy
Wykładowcy MBA in Community Management
Skontaktuj się z nami!
Menedżer studiów MBA in Community Management Łódź
mgr Karolina Dąbek
tel.12 293 55 61
E-mail: karolina.dabek@uek.krakow.pl
Dyrektor kierunku MBA in Community Management Łódź
dr Piotr Markiewicz
E-mail: markiewp@uek.krakow.pl
Menedżer studiów MBA in Community Management Wrocław
mgr Łukasz Kos
tel.12 293 59 74
E-mail: lukasz.kos@uek.krakow.pl
Dyrektor kierunku MBA in Community Management Wrocław
dr Edyta Bielińska-Dusza
E-mail: bielinse@uek.krakow.pl
Koordynatorzy studiów w poszczególnych miastach:
Koordynator Studiów we Wrocławiu
Ilona Byra
tel.: 507 094 823
ilona.byra@instytut-heweliusza.pl
Koordynator Studiów w Łodzi
Katarzyna Owczarek
tel.: 507 094690
katarzyna.owczarek@instytut-heweliusza.pl