dr Kazimierz Barwacz
dr Edyta Bielińska-Dusza
mgr Magdalena Cetera
Od 2003 roku mediator stały ds. karnych i cywilnych przy Sądach Okręgowych we Wrocławiu, Legnicy i Opolu. Od 15 lat prowadzi Kancelarię Mediacyjną specjalizującą się w mediacjach sądowych i pozasądowych głównie w sprawach gospodarczych, cywilnych, rodzinnych i prawa pracy. Prowadzi specjalistyczne szkolenia i warsztaty z mediacji i umiejętności miękkich. Współautorka i wykładowca Studium Podyplomowego Zawodu Mediatora na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Wrocławskiego, wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu.
dr Anna Dolot
Absolwentka, a obecnie pracownik dydaktyczno-naukowy Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, trener biznesu z wieloletnim doświadczeniem, praktyk. Przeprowadziła ponad 200 dni szkoleniowych, współpracuje z firmami rodzinnymi i koncernami międzynarodowymi, sektorem publicznym i prywatnym, w obszarze usług i produkcji, z kadrą zarządczą, menedżerami, specjalistami oraz pracownikami liniowymi. Ma również doświadczenie w przygotowaniach i realizacji działań doradczo-rozwojowych, w sesjach coachingowych, a także w projektach z zakresu rekrutacji i selekcji oraz badania poziomu jakości obsługi klienta typu „Tajemniczy Klient”. Ma praktyczne doświadczenie biznesowe, ze szczególnym uwzględnieniem działań sprzedażowych (nawiązanie kontaktu, spotkania sprzedażowe, negocjacje, opieka nad klientem). Prowadzi również zajęcia ze studentami różnych form studiów i specjalności z zakresu Zarządzania zasobami ludzkimi, Rynku pracy oraz Polityki personalnej w hotelarstwie i gastronomii na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Otworzyła przewód doktorski, pisze pracę doktorską i prowadzi badania w obszarze coachingu i jego wpływu na rozwój i efektywność pracowników w hotelarstwie.
Anna Dolot is an assistant professor at the Cracow University of Economics at the Labour Resource Management Department. Her field of interest is human resources management, specially recruitment and selection process and employees’ development. She is also a business trainer with 14 years of experience. As an HR Expert in Grupa ATERIMA she is responsible for trainings and recruitment process as well as research projects in human resources management and labour market.
dr hab. Jarosław Flis, prof. UJ
Adiunkt w Instytucie Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społcznej, gdzie pracuje od 1997 roku. Ukończył socjologię na Uniwersytecie Jagiellońskim i tam też obronił doktorat z zakresu zarządzania. Specjalizuje się w dziedzinie public relations, socjologii polityki i zarządzania instytucjami publicznymi. Szczególnie interesują go instytucjonalne uwarunkowania komunikowania publicznego oraz wpływ komunikowania na zarządzanie instytucjami publicznymi.
Zdobyte doświadczenie praktyczne to m.in praca w charakterze rzecznika prasowego Prezydenta Miasta Krakowa (1993-1997), doradcy w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (1998-1999) i Urzędzie Marszałkowskim Województwa Małopolskiego (1999-2003). Przygotował i brał udział w realizacji procesu uspołecznienia Strategii Rozwoju Województwa Małopolskiego (2000 i 2004) oraz cyklu warsztatów doskonalących postępowanie w sytuacjach kryzysowych dla Państwowej Straży Pożarnej (2004-2006). Był konsultantem ds. partycypacji społecznej w ramach Programu Rozwoju Instytucjonalnego, prowadzonego przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, finansowanego przez Bank Światowy (2000-2004).
Jest autorem artykułów na łamach „Rzeczpospolitej”, „Gazety Wyborczej”, „Dziennika”, „Polska The Times” oraz prasy branżowej. Publicysta „Tygodnika Powszechnego”. Stały komentator TVP, TVN i Polsatu.
dr Krzysztof Głuc
Absolwent historii w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Krakowie, doktorat w National Louis University w Chicago, USA, ukończył studia Master of Business Administration in Public Management w Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie oraz studia podyplomowe w zakresie „Prawnych i finansowych aspektów nadzoru właścicielskiego” w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University w Nowym Sączu oraz „Współczesnych koncepcji zarządzania przedsiębiorstwem” w Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.
Przez wiele lat pracownik WSB-NLU w Nowym Sączu, gdzie pełnił m.in. funkcję Prorektora ds. dydaktycznych oraz Dziekana Wydziału Studiów Politycznych. W latach 2008-2017 Wiceprezes Zarządu ds. Strategii i Rozwoju w Sądeckich Wodociągach Sp. z o.o., współautor Aktualizacji Strategii Rozwoju Nowego Sącza 2020+, kandydat na Prezydenta Nowego Sącza w 2018 r., obecnie Wiceprzewodniczący Rady Miasta Nowego Sącza.
Autor i ekspert w wielu projektach rozwojowych na terenie krajowym i międzynarodowymw zakresie funkcjonowania samorządu terytorialnego, edukacji, polityk publicznych i gospodarki komunalne, specjalista w zakresie zarządzania projektami infrastrukturalnymi współfinansowanymi ze środków Unii Europejskiej oraz zarządzania gospodarką komunalną. Zainteresowania badawcze związane są z funkcjonowaniem usług publicznych, gospodarką komunalną, zarządzaniem strategicznym w gospodarce i administracji publicznej oraz pozyskiwaniem funduszy zewnętrznych. Odznaczony Srebrnym Krzyżem Zasługi za propagowanie polskości w Chicago.
mgr Maciej Gnela
Od 2010 roku pracownik Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Prowadzi zajęcia z przedmiotów prawnych, w szczególności: zamówień publicznych, prawa cywilnego, prawa gospodarczego oraz własności intelektualnej.
Zainteresowania naukowe:Zamówienia publiczne – aspekty prawne oraz organizacyjne.
Autor wielu publikacji naukowych z zakresu prawa zamówień publicznych.
Szczegóły dotyczące kariery naukowej:https://ip.uek.krakow.pl/katedry/katedra-prawa-konstytucyjnego-administracyjnego-i-zamowien-publicznych/mgr-maciej-gnela/
Od 2001 roku aktywny zawodowo na polu zamówień publicznych we wszystkich możliwych rolach jako: wykonawca, przedstawiciel zamawiających, prowadzący postępowania, wykładowca, ekspert, doradca czy konsultant.
Przed podjęciem pracy na UEK w Krakowie, prowadził jednoosobową działalność gospodarczą (2001 – 2005), oraz był zatrudniony w:
Reginalnej Izbie Obrachunkowej (2005 – 2006),
Południowym Koncernie Energetycznym S.A. (2006 – 2007),
Energetyce Południe S.A. ( w 2007 roku. obecnie: Tauron Polska Energia S.A.).
Od 2008 do chwili obecnej przeprowadził tysiące godzin szkoleń z zakresu zamówień publicznych.
Od 2020 roku własna działalność gospodarcza, od 2021 roku współpraca z renomowaną kancelarią krakowską.
Dodatkowo:
2001 - 2005 własna działalność gospodarcza. Profil handlowy.
2007 - 2008 Energetyka Cieplna w Kamiennej Górze Sp. z o.o., Przewodniczący Rady Nadzorczej.
2008 - Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, członek komisji problemowych organizacji, wykładowca, ekspert prawny. Autor podręczników z zakresu nauk prawnych dla księgowych
2007 - 2013 Zespół Ekspertów Menager spółka cywilna J.i E. Pelczar, ekspert ds. prawa administracyjnego oraz zamówień publicznych.
2010 - 2012 aplikacja adwokacka przy Okręgowej Izbie Adwokackiej w Krakowie.
2011 - 2012 Bank Spółdzielczy w Zatorze, wykłady z zakresu prawa cywilnego, handlowego, wzorców umownych, ochrony danych osobowych.
2014 - CRIF Sp. z o.o. – cykl szkoleń dla pracowników z zakresu prawa spółek handlowych i innych podmiotów gospodarczych; prawa ochrony danych osobowych; prawa upadłościowego i naprawczego.
Zakres prawa gospodarczego:
Modelowanie odpowiedzialności osobistej i majątkowej za zaciągnięte zobowiązania w ramach wykonywanej działalności gospodarczej. Reprezentacja podmiotów gospodarczych. Tryby i forma szczególna zawierania umów handlowych. Przedawnienie roszczeń majątkowych. Weryfikacja wiarygodności partnerów handlowych w oparciu o dane rejestrowe.
dr hab. Tomasz Grzyb, prof. SWPS
Psycholog społeczny. Zajmuje się technikami wpływu społecznego. Interesuje się metodologią badań, marketingiem i nowymi technologiami. Pracę naukową łączy z praktyką marketingową. Prowadzi szkolenia w dziedzinie psychologii społecznej, manipulacji i perswazji. Od 2013 roku kształci oficerów NATO i krajów stowarzyszonych z zakresu technik wpływu społecznego.
Autor książki „Psychologiczne aspekty sytuacji kryzysowych” (2011). Redaktor wielu artykułów naukowych i popularnonaukowych m.in. w „Journal of Applied Psychology” oraz „Marketing i Rynek”.
W 2014 roku został uhonorowany Certificate of Appreciation Dowództwa Operacji Specjalnych NATO w Afganistanie.
Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z zakresu metodologii badań psychologicznych i statystyki z wykorzystaniem komputerów oraz eksperymentalnych metod badań percepcji.
dr inż. Robert Kamiński
Doświadczenie zawodowe:
- Asystent, Politechnika Wrocławska
- Profesor wizytujący, TU Dresden (IHI) Zittau
- Kierownik katedry (Department of General Business Management), TU Dresden (IHI) Zittau
- Wykładowca, PWSZ w Nysie (Instytut Finansów)
- Wykładowca Polsko–Amerykańskiej Szkoły Biznesu
- Zewnętrzy konsultant, DSMG Management Consulting, TenStep Polska, Factor Consulting
- MBA – Integriertes Nachhaltigkeitsmanagement, QUAR (Qualität-, Umwelt-, Arbeitsschutz- und Risikomanagement) wspólnie z Hochschule Zittau/ Görlitz
- Industrial Management and Engineering wspólnie z Westsächsische Hochschule Zwickau, IHI Zittau/ TU Dresden oraz Hochschule Mitweida
- Adiunkt, Politechnika Wrocławska
- Prodziekan ds. studenckich, Politechnika Wrocławska
Posiada duże doświadczenie z zakresu konsultingu w przemyśle maszynowym, branży wydobywczej, informatycznej, motoryzacyjnej, chemicznej, wydawniczej i energetycznej. Realizował (jako zewnętrzny konsultant) projekty z zakresu problematyki zarządzania strategicznego, zarządzania zmianami organizacyjnymi oraz podnoszenia efektywności.
Wykształcenie:
Wydział Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej, mgr inż. – 1998
Wydział Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej, doktor nauk ekonomicznych – 2002
Nauka i dydaktyka:
Kursy m.in. z zakresu: podstawy zarządzania, koncepcje zarządzania, zarządzanie strategiczne, zarządzanie zmianami organizacyjnymi, zachowania organizacyjne.
Publikacje:
Robert Kamiński, Katarzyna A. Walecka-Jankowska, Anna Zgrzywa-Ziemak, Rola instytucjonalnej refleksyjności w rozwijaniu dynamicznych zdolności organizacji. W: Dynamiczne zdolności polskich przedsiebiorstw / red. nauk. Kazimierz Krzakiewicz, Szymon Cyfert. Poznań : Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa, 2018. s. 47-60.
Marian Hopej, Robert Kamiński, Katarzyna B. Tworek, Katarzyna A. Walecka-Jankowska, Anna Zgrzywa-Ziemak, Community-oriented culture and simple organizational structure. Organizacja i Kierowanie = Organization and Management. 2017, nr 4A, s. 75-93.
Tomasz Wasielewski, Robert Kamiński, Ireneusz Jóźwiak, Analiza koncepcji zmian w systemach informatycznych klasy ERP. Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Organizacja i Zarządzanie. 2017, z. 113, s. 507-516.
Robert Kamiński,Administracja publiczna a najlepsze praktyki zarządzania zmianą. W: Administracja publiczna - zagadnienia prawne i koncepcje zarządzania. Nr 2 / red. Paweł Borszowski, Beata Detyna. Wałbrzych: Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Angelusa Silesiusa, 2016. s. 121-130.
dr Michał Kudłacz
Ekonomista, adiunkt w Katedrze Polityk Publicznych Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, konsultant Małopolskiego Ośrodka Badań Regionalnych Urzędu Statystycznego w Krakowie, ekspert m.in. Małopolskiej Szkoły Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, b. Prezes Fundacji Gospodarki i Administracji Publicznej; stale współpracujący z samorządami lokalnymi; autor i współautor kilkudziesięciu publikacji związanych głównie z problematyką rozwoju wielkich miast, a także polityki rozwoju lokalnego i regionalnego. Zrealizował kilkadziesiąt projektów krajowych i międzynarodowych, w kilku jako kierownik, w ramach Funduszy Strukturalnych, oraz na zlecenia administracji rządowej i samorządowej, a także podmiotów komercyjnych. Absolwent studiów podyplomowych Zarządzanie w Administracji Publicznej, uczestnik zagranicznych stypendiów dydaktycznych i naukowych (m.in. USA, Włochy, Francja, Portugalia, Wielka Brytania, Wietnam), członek European Regional Science Association oraz Zespołu ds. Obszarów Miejskich i Metropolitalnych Komitetu Przestrzennego Zagospodarowania Kraju Polskiej Akademii Nauk na kadencję 2019-2022.
dr Jakub Kwaśny
Adiunkt w Katedrze Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych UEK
Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie ekonomia i finanse, poprzednio dyrektor ds. rozwoju studiów podyplomowych Krakowskiej Szkoły Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, dyrektor merytoryczny kierunku MBA in General Management oraz MBA in Community Management. Ekspert Centrum Polityk Publicznych UEK oraz Fundacji Platforma Przemysłu Przyszłości. Członek rad nadzorczych spółek z sektora wodociągów i ciepłownictwa. W latach 2012-2017 przewodniczący Rady Programowej Radia Kraków S.A, a w 2011-2015 Rady Społecznej Szpitala im. E. Szczeklika w Tarnowie oraz Zespołu Przychodni Specjalistycznych.
Członek Zarządu Oddziału Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, Economic Society of Thessaloniki oraz międzynarodowej grupy badawczej PGV – Pays du Groupe de Visegrad.
Wielokrotnie nagradzany przez Jego Magnificencję Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie za osiągnięcia w dziedzinie dydaktycznej, organizacyjnej i naukowej. Jego doktorat napisany pod kierunkiem prof. dr hab. Ireny Pietrzyk został nagrodzony wyróżnieniem.
Aktywny samorządowiec, od 2006 r. radny, a od 2018 r. Przewodniczący Rady Miejskiej w Tarnowie. Członek polskiej delegacji do Komitetu Regionów Unii Europejskiej oraz Przewodniczący Tarnowskiego Komitetu Rewitalizacji.
Autor lub współautor wielu publikacji naukowych z zakresu lokalizacji zaawansowanych usług biznesowych, aktywności klastrów przemysłowych, atrakcyjności inwestycyjnej, samorządu terytorialnego, rozwoju regionalnego i polityki spójności Unii Europejskiej. Autor monografii pt. Trzydzieści lat samorządności terytorialnej w Polsce: gospodarka rozwój reformy.
Prywatnie miłośnik gotowania, podróży, skandynawskich kryminałów i kotów.
dr Piotr Markiewicz
dr Inga Mizdrak
Od 2004 roku związana z Instytutem Myśli Józefa Tischnera w Krakowie oraz członek Polskiego Towarzystwa Filozoficznego. Od 2011 roku członek Polskiego Towarzystwa Etycznego. Przedmiotem zainteresowań naukowych jest antropologia filozoficzna, etyka oraz filozofia społeczna. Od 2014 roku współtwórca i koordynator projektu „Zaufanie i przedsiębiorczość” w UEK.
dr Arkadiusz Mroczek
dr hab. Janusz Nesterak, prof. UEK
Posiada 28-letnie doświadczenie zawodowe. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z controllingiem, Performance Management, modelowaniem oraz optymalizacją procesów biznesowych, wspieraniem procesów zarządzania informatycznymi narzędziami klasy Business Intelligence, rachunkowością zarządczą, budżetowaniem, zarządzaniem finansami, analizą finansową i procesami zarządzania strategicznego. Posiada bogate doświadczenie praktyczne. Jako konsultant, uczestniczy w opracowywaniu koncepcji i wdrażaniu do firm systemu controllingu i nowoczesnych metod zarządzania finansami. Realizuje projekty doradcze między innymi w zakresie: opracowywania i wdrażania rozwiązań organizacyjnych w różnych obszarach funkcjonalnych (logistyka, produkcja, sprzedaż, marketing, kadry, informatyka), wdrożenia controllingu zarządczego, konstrukcji budżetów controllingowych, przygotowania instrukcji budżetowania w organizacjach, wdrożenia systemu oceny centrów odpowiedzialności, budowy wskaźników oceny wyodrębnionych organizacyjnie centrów, koncepcji systemów motywacyjnych opartych nacontrollingu. Jest także współautorem wielu ekspertyz ekonomiczno-finansowych, studiów wykonalności projektów inwestycyjnych,/due diligence/ oraz wycen przedsiębiorstw w kontekście prywatyzacji iwprowadzenia spółek na rynek papierów wartościowych. Łączne zaangażowanie w proces konsultacji i doradztwa przekroczyło 16.000 godzin. Inicjator i opiekun merytoryczny kierunku uniwersyteckiego: Rachunkowość i Controlling. Założyciel i Prezes Stowarzyszenia Krakowska Szkoła Controllingu. Jest autorem blisko 300 publikacji, głównie z zakresu finansów przedsiębiorstw, controllingu zarządczego i zastosowania informatyki w zarządzaniu. Posiada doświadczenie w zakresie nadzoru właścicielskiego dzięki zasiadaniu w Radach Nadzorczych spółek Skarbu Państwa oraz podmiotów prywatnych.
Wybrane Publikacje:
Autor 200 publikacji:
„Controlling zarządczy. Projektowanie i wdrażanie”,
„Controlling – system oceny centrów odpowiedzialności”,
„Finanse firm”,
„Performance Management”.
Obszar zainteresowań:
Controlling, Performance Management, Systemy informatyczne klasy ERP i Business Intelligence, analiza finansowa, zarządzanie finansami firmy
Dodatkowe informacje:
Prowadzi seminaria, m.in.: „Zarządzanie płynnością finansową i kapitałem obrotowym. Praktyczne narzędzia., „Ocena i finansowanie projektów inwestycyjnych. Jak unikać pułapek w inwestycjach.", Zarządzanie wartością - Value Based management. Metodyka i narzędzia", „Balanced Scorecard. Budowa i wdrożenie strategii w oparciu o system Kart Wyników i KPI”, „Controlling i budżetowanie w firmie”, „Rachunkowość zarządcza i controlling”, „Zarządzanie finansami” i inne. Posiada doświadczenie w zakresie nadzoru właścicielskiego.
Uzyskane nagrody i wyróżnienia:Novator 2012 i 2014. 12 Nagród Rektora UEK, Brązowy Krzyż Zasługi, Srebrny Medal za długoletnią Służbę.
mgr Katarzyna Olszewska
Prawniczka, specjalistka od ochrony danych osobowych, wywiadu jawnoźródłowego, pasjonatka gór i nowych technologii. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy szkoleniowej, radna warszawskiej Pragi-Południe.
Z wykształcenia prawniczka, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warszawskim (2006) oraz Zarządzania cyberbezpieczeństwem w Szkole Głównej Handlowej (2019). Prowadzi własną działalność gospodarczą, rozwijając się w branży doradczo – szkoleniowej oraz pracuje jako Inspektor Ochrony Danych Osobowych. Od trzech kadencji radna na warszawskiej Pradze-Południe. Przez kilkanaście lat kierowała krajowym biurem prawnym w Sojuszu Lewicy Demokratycznej i koordynowała obsługę prawną kampanii wyborczych. Krajowa pełnomocnik wyborcza w wyborach prezydenckich, parlamentarnych, samorządowych i europejskich w latach 2007 – 2015.
Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie wystąpień publicznych, prowadzenia kongresów i organizacji dużych wydarzeń. Zrealizowała kilkadziesiąt szkoleń m.in. z zakresu organizacji i przebiegu kampanii wyborczych, finansowania polityki, ochrony wizerunku i dóbr osobistych, ochrony danych osobowych (RODO) oraz zasad cyberbezpieczeństwa w obliczu współczesnych zagrożeń. Szkolenia prowadzi na żywo oraz online za pomocą aplikacji transmitujących obraz i dźwięk.
Pasjonatka gór, aktywnego wypoczynku, podróży, nowych technologii. Ciekawa świata i ludzi. Lubi wyzwania i nowe możliwości.
Obszar specjalizacji: prawo, samorząd terytorialny, ochrona danych osobowych, cyberbezpieczeństwo, e-commerce, social media, OSINT (wywiad jawnoźrodłowy), rozwój osobisty, komunikacja i budowanie relacji.
Wykształcenie: Uniwersytet Warszawski (prawo), Szkoła Główna Handlowa w Warszawie (Zarządzanie cyberbezpieczeństwem. Uczestniczka warsztatów i szkoleń w zakresie ochrony danych osobowych, bezpieczeństwa informacji, OSINT oraz rozwoju osobistego.
dr Tomasz Orłowski, prof. KAAFM
Ambasador tytularny. Studiował archeologię, literaturę francuską i porównawczą oraz cywilizację średniowieczną na uniwersytetach Łódzkim, Mikołaja Kopernika w Toruniu i w Poitiers. Od 1990 roku pracuje w Ministerstwie Spraw Zagranicznych zajmując stanowiska wicedyrektora departamentu Europy, Systemu Narodów Zjednoczonych i Problemów Globalnych, sekretarza generalnego polskiego Komitetu ds. UNESCO. Wiceprzewodniczący Komisji Administracyjnej UNESCO i sprawozdawca Konferencji Generalnej. Dyrektor Protokołu Dyplomatycznego od 2005, ambasador RP we Francji w latach 2007-2014, wiceminister Spraw Zagranicznych w 2014, potem ambasador RP we Włoszech w latach 2015-2017. Wykładał na licznych uczelniach w kraju i zagranicą, obecnie w Akademii Dyplomatycznej MSZ i Institut d’Études Politiques w Paryżu. Członek korespondent francuskiej Académie des Sciences morales et politiques. Autor licznych publikacji, w tym podręczników podręczników protokołu dyplomatycznego.
Krzysztof Raś, MBA
prof. dr hab. Dawid Sześciło
Doktor habilitowany nauk prawnych, wykłada na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, ekspert instytucji międzynarodowych i organizacji pozarządowych.
dr hab. Andrzej Sztando, prof. UEW
Doświadczenie zawodowe:
Jest znanym w Polsce i za granicą specjalistą w zakresie zarządzania strategicznego rozwojem lokalnym i regionalnym. Opracował około 80 strategii rozwoju gmin, powiatów i województw, a wszystkie z nich zostały oficjalnie przyjęte i wdrożone do realizacji przez władze samorządowe. Doradza władzom samorządowym, szkoli je i wspiera we wdrażaniu takich strategii oraz w rozwiązywaniu najtrudniejszych, strategicznych problemów. Jest także też naukowcem, doktorem habilitowanym nauk o zarządzaniu, profesorem nadzwyczajnym Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, prowadzącym międzynarodowe badania w zakresie samorządowego zarządzania strategicznego. Opublikował 90 artykułów naukowych i kilka książek prezentujących wyniki tych badań, a dziesiątki innych recenzował dla znanych wydawnictw międzynarodowych. Jako profesor goszczący i wizytujący wykładał zarządzanie strategiczne rozwojem gmin na kilkudziesięciu uniwersytetach w 14 krajach, na 4 kontynentach. Wśród nich są prestiżowe Uniwersytet Boloński (Włochy), Wits School of Governance (RPA), UNICAMP (Brazylia) i Jember University (Indonezja). Od 2019 r. jest także ekspertem monitorującym Agencji Wykonawczej ds. Badań Naukowych w Brukseli, powołanej przez Komisję Europejską do zarządzania programem badań naukowych i innowacji Horyzont 2020 - największym w Unii Europejskiej. Promuje publiczne zarządzanie strategiczne występując na kongresach, konferencjach, w mediach tradycyjnych oraz społecznościowych. Przez 8 lat był także wiceprzewodniczącym i radnym rady powiatu jeleniogórskiego. Jako członek rad nadzorczych kontroluje działalność spółek samorządowych świadczących usługi infrastrukturalne. Za te i pokrewne działania otrzymał ponad 200 listów referencyjnych i dziesiątki nagród.
Wybrane publikacje:
Wywiady:
- Nie więcej niż 20 proc. gmin jest zarządzanych strategicznie, Wywiad dla portalu Prawo.pl, Warszawa 2019.
- Wójt powinien zarządzać gminą, jak prezes firmą, a nawet lepiej, 2019, Wywiad dla portalu Prawo.pl, Warszawa 2019.
Książki:
- Ponadlokalna perspektywa zarządzania strategicznego rozwojem lokalnym na przykładzie małych miast, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław, 2017.
Artykuły:
- Współczesne wyzwania państwowej polityki rozwoju lokalnego w świetle oczekiwań władz małych miast, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Nr 1(961)/2017.
- Efemerydy, katedry na pustyni i balasty w zarządzaniu rozwojem lokalnym małych miast, Nauki o Zarządzaniu, Nr 3(28)/2016.
- Motywacja władz małych miast do planowania strategicznego w świetle terminów przyjęcia i okresów obowiązywania strategii rozwoju, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Nr 443/2016.
Przykładowi klienci:
- gminy: Polkowice, Kozienice, Bogatynia, Konin, Jelenia Góra, Długołęka, Karpacz, Starachowice, Lądek-Zdrój, Wronki, Płock
- powiaty: zgorzelecki, bolesławiecki, jeleniogórski, jaworski, przeworski
- województwa: dolnośląskie, lubuskie
dr Marta Ulbrych
mgr Piotr Wesołowski
mgr Mateusz Winiarz
mgr Marek Wójcik
Pełnomocnik ds. legislacyjnych Zarządu Związku Miast Polskich, samorządowiec, wykładowca akademicki, były podsekretarz stanu w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji i członek kadry olimpijskiej w lekkiej atletyce. Z wykształcenia pedagog.
Karierę samorządową zaczynał jako sekretarz w urzędzie miejskim w Częstochowie, przedtem był nauczycielem w jednym z najbardziej prestiżowych liceów w mieście. Z Częstochowy przeniósł się na Sądecczyznę, gdzie został dyrektorem pilotażowego projektu samorządowego- Miejskiej Strefy Usług Publicznych.
Członek Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu. Pracował jako ekspert w Związku Miast Polskich oraz Kancelarii Prezesa Rady Ministrów do spraw reformy samorządowej. Ministrowi zdrowia doradzał w zakresie restrukturyzacji szpitali, przy ministrze administracji i cyfryzacji był sekretarzem zespołu ds. decentralizacji.
Jest wykładowcą wielu polskich uczelni, m.in. Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Szkoły Głównej Handlowej, Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, Uczelni Łazarskiego w Warszawie oraz Wyższej Szkoły Biznesu i Przedsiębiorczości w Ostrowcu Świętokrzyskim.
Członek rad nadzorczych firm z branży energetycznej, paliwowej, transportowej oraz informatycznej. W 2014 roku został wiceministrem administracji i cyfryzacji odpowiedzialnym m.in. za kontakty z samorządami. Zrezygnował z tej funkcji w sierpniu 2015 roku. Jest pełnomocnikiem ds. legislacyjnych Zarządu Związku Miast Polskich.
mgr Kamil Wyszkowski
Od 2002 roku pracownik Organizacji Narodów Zjednoczonych. W latach 2002 -2009 w United Nations Development Programme (UNDP) odpowiadał za współpracę międzynarodową i wielostronną oraz za rozwój programów w Europie i Azji. Pracował w kilkudziesięciu krajach wdrażając programy i projekty rozwojowe bazujące na transferze wiedzy z Polski. Były to w szczególności takie kraje jak Irak, Indie, Tajlandia, Rumunia. Pracował także w centrali UNDP w Nowym Jorku oraz centrali UNDP na Europę i kraje WNP w Bratysławie. Od 2009 do 2014 roku Dyrektor Biura Programu Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP) w Polsce. Od 2004 do dziś Przedstawiciel Krajowy i Prezes Rady Global Compact Network Poland - GCNP (ONZ-owskiej sieci koordynującej z ramienia United Nations Global Compact współpracę z biznesem, miastami, uczelniami wyższymi, administracją publiczną oraz organizacjami pozarządowymi; więcej: ungc.org.pl). Od 2011 roku Dyrektor Centrum Transferu Wiedzy – Know How Hub (powołanego w ramach UNDP Poland, obecnie zarządzanego przez GCNP).
Wykładowca na takich uczelniach jak: Central European University w Bukareszcie, Katolicki Uniwersytet Lwowski, Szkoła Główna Handlowa, Akademia Leona Koźmińskiego, Collegium Civitas, SWPS, Instytut Dyplomacji im. Ignacego Paderewskiego przy MSZ oraz Uniwersytet Warszawski.
Ekspert w zakresie polityk ONZ i UE, w szczególności w zakresie działań na styku biznesu i administracji oraz włączania sektora prywatnego do wdrażania celów, polityk i standardów ONZ. Specjalista zajmujący się współpracą rozwojową, współpracą wielostronną, transferem wiedzy. Jako pracownik ONZ zajmujący się dyplomacją ekonomiczną, innowacjami społecznymi i gospodarczymi, ekonomią społeczną oraz projektowaniem przeskoków rozwojowych i meta trendów w biznesie. Prawnik specjalizujący się w prawie międzynarodowym. Absolwent prestiżowej United Nations Development Programme Academy (UNDP VDA). Wraz z kierowanym przez siebie zespołem otrzymał medal Sejmu Rzeczpospolitej Polskiej za działania na rzecz osób niepełnosprawnych, wypracowania modelu Ekonomii Społecznej dla Polski oraz wparcia dla procesu ratyfikacji Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych. W 2012 roku otrzymał nagrodę za stworzenie i prowadzenia najbardziej innowacyjnego i efektywnego biura UNDP w regionie Europy i WNP przyznaną przez Zastępcę Sekretarza Generalnego ONZ odpowiadającego za UNDP RBEC.
Od 2009 do 2012 członek Zespołu Doradców Strategicznych Prezesa Rady Ministrów w Polsce. Z ramienia Zespołu Doradców Premiera m. in. Współautor Długookresowej Strategii Rozwoju Kraju do 2030 roku oraz koordynator Strategii Rozwoju Kapitału Ludzkiego do 2020 roku. Od 2014 roku w Radzie Ekspertów Narodowego Centrum Badań i Rozwoju ds. Innowacji w gospodarce i innowacji społecznych. Od 2016 roku w gronie członków zespołu ds. innowacji w Ministerstwie Rozwoju. Od 2018 roku doradca Ministra Inwestycji i Rozwoju.
Jest stałym komentatorem w TVN 24 Biznes i Świat, POLSAT oraz Radiu TOK FM.
mgr Michał Zalewski
mgr Mateusz Zmyślony
Ekspert w dziedzinie komunikacji społecznej i marketingu. Założyciel i Dyrektor Kreatywny Grupy ESKADRA, jednej z czołowych na polskim rynku, niezależnych firm zajmujących się reklamą. Pionier marketingu miejsc w Polsce, autor kilkudziesięciu strategii marek, miast i regionów oraz projektów z zakresu marketingu wielkich wydarzeń (m.in. UEFA EURO 2012, EXPO 2022, a także ponad 30 miast, m.in. Krakowa, Warszawy, Sopotu, Kołobrzegu, Chorzowa).
Laureat ponad 20 profesjonalnych nagród w konkursach krajowych i międzynarodowych (w tym 3 światowych Globe Awards). Wykładowca wielu uczelni i publicysta.
Autor ponad 200 publikacji branżowych w 9 czasopismach poświęconych zagadnieniom zarządzania i marketingu.
Razem z prof. Jerzym Hausnerem współautor koncepcji „Open Eyes Economy” w tym modeli „Firma-Idea” / „Miasto-Idea” / „Marka-Kultura”, oraz m.in. koncepcji „Wyspy i Archipelagi”. Współorganizator corocznego Open Eyes Economy Summit w krakowskim ICE.
Zajmuje się tematyką komunikacji i edukacji społecznej (m.in. kampanie społeczne dot. oszczędzania energii, recyklingu, segregowania odpadów, utylizacji odpadów, realizowane m.in. dla Ministerstwa Środowiska, miast m.in. Gdańska i Krakowa).
Twórca ogólnopolskiego programu promocji turystyki wiejskiej „Slow Road”, organizowanego pod patronatem Polskiej Organizacji Turystycznej.
Redaktor Naczelny Open Eyes Magazine.
Linki: