Godło Polski

Fundusze europejskie

I.
Tytuł projektu:„Podniesienie kwalifikacji i kompetencji kadry dydaktycznej UEK”
Numer naboru: FERS.01.05-IP.08-001/23
Wartość projektu: 4 292 605,00 zł
Wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 4 163 605,00 zł
Czas realizacji: 08.01.2024 – 30.09.2027 r.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego 2021-2027
Projekt nr: FERS.01.05-IP.08-0140/23-00
Uczestnicy w projekcie:
  • nauczyciele akademiccy w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych oraz dydaktycznych
Zadania w projekcie:
1. Podniesienie kompetencji dydaktycznych:
  • Szkolenia z zakresu nowoczesnych metod nauczania
  • Wizyty studyjne i staże w wiodących ośrodkach kształcenia studentów w dziedzinie nauk ekonomicznych
2. Podniesienie kompetencji w obszarze zielonej transformacji:
  • Wyjazdy studyjne do ośrodków specjalizujących się w zielonej transformacji
  • Szkolenia, seminaria i wykłady prowadzone przez uznanych ekspertów
3. Podniesienie kompetencji cyfrowych:
  • Szkolenia z zakresu wykorzystania technologii cyfrowych w dydaktyce
  • Wyjazdy studyjne do wiodących europejskich ośrodków uniwersyteckich i firm wdrażających cyfrowe rozwiązania
4. Podniesienie kompetencji w obszarze komercjalizacji:
  • Szkolenia z zakresu komercjalizacji wyników badań naukowych
  • Zagraniczne wyjazdy studyjne do podmiotów z udokumentowanym doświadczeniem w komercjalizacji
Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowymi informacjami - www.fif.uek.krakow.pl
 
II
Tytuł projektu: "UEK coraz bardziej dostępny"
Numer naboru: FERS.03.01-IP.08-001/24
Wartość projektu: 8 245 578,00 zł
Wysokość wkładu Funduszy Europejskich:7 997 578,00zł
Czas realizacji: 02.01.2025 – 31.12.2029
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego 2021-2027
Projekt nr: FERS.03.01-IP.08-0145/24-00
Zadania w projekcie:
Zadanie 1. Zwiększenie dostępności UEK w obszarze struktury organizacyjnej
Zadanie 2. Zwiększenie dostępności architektonicznej UEK
Zadanie 3. Zwiększenie dostępności informacyjno- komunikacyjnej UEK
Zadanie 4. Zwiększenie dostępności cyfrowej UEK
Zadanie 5. Zwiększenie dostępności UEK dzięki wykorzystaniu technologii wspierających
Zadanie 6. Opracowanie zarządzeń, procedur i regulaminów zwiększających dostępność UEK.
Zadanie 7. Rozwój usług wspierające edukację, badania naukowe i rekrutację na studia na UEK.
Zadanie 8. Szkolenia dla kadry i studentów UEK podnoszące świadomość niepełnosprawności.
Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowymi informacjami - https://uek.krakow.pl/artykuly/aktualnosci/uek-coraz-bardziej-dostepny-projekt-wspolfinansowany-z-funduszy-europejskich
 

III

Tytuł projektu: Strategia przeciwdziałania zjawisku drop out na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie

Numer naboru: FERS.01.05-IP.08-005/24

Wartość projektu: 4 992 590,45 zł

Wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 4 842 313,45 zł

Okres realizacji projektu: 36 miesięcy.

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego 2021-2027
Projekt nr: FERS.01.05-IP.08-0028/25-00
Czas realizacji: 01.10.2025 – 30.09.2028

Zadanie 1. Opracowanie i wdrożenie modelu systemowego badania zjawiska drop out na UEK
Uczelnia przygotuje i wdroży procedurę stałego monitorowania zjawiska rezygnacji ze studiów. Zostanie przeprowadzony audyt jednostek dydaktycznych, a następnie opracowany model badania drop out. Kluczowym elementem będzie zakup i uruchomienie nowoczesnego systemu informatycznego opartego na sztucznej inteligencji, który umożliwi prognozowanie ryzyka rezygnacji ze studiów i integrację danych z różnych systemów uczelnianych.

Zadanie 2. Poprawa działań informacyjnych i komunikacyjnych z kandydatami na studia
Planowane są działania wzmacniające przekaz informacyjny wobec kandydatów, m.in. rewitalizacja strony internetowej studiuj@uek.krakow.pl oraz stworzenie „kalkulatora maturzysty” – narzędzia online wspierającego wybór kierunku studiów i dopasowanie ścieżki edukacyjnej.

Zadanie 3. Modernizacja systemów informatycznych wspierających dydaktykę
W ramach tego zadania zostaną zmodernizowane i zintegrowane kluczowe systemy IT uczelni (PRK i USOS), opracowana będzie aplikacja do planowania harmonogramów zajęć, a system obecności studentów zostanie rozbudowany o nowe funkcje. Ponadto przeprowadzony zostanie remont i wyposażenie laboratorium komputerowego, a także audyt i rozbudowa uczelnianej sieci Wi-Fi Eduroam, co podniesie komfort i efektywność korzystania z zasobów cyfrowych.

Zadanie 4. Kursy przygotowawcze i wyrównawcze dla studentów
Powstaną e-learningowe kursy wyrównawcze z matematyki, chemii, statystyki oraz z obsługi pakietu Office 365 i Moodle. Studenci otrzymają dostęp do serwisu onboardingowego „Strefa onboardingu: Witamy na UEK” oraz szkolenia online „Sztuka studiowania”. W ramach zadania uczelnia wyposaży studio nagrań i zakupi licencje potrzebne do produkcji kursów, a kadra dydaktyczna przejdzie szkolenia w zakresie przygotowywania cyfrowych materiałów edukacyjnych.

Zadanie 5. Rozwój usług doradczych i mentoringowych
Akademickie Centrum Kariery oraz opiekunowie kierunków zostaną objęci specjalistycznymi szkoleniami z zakresu doradztwa, facylitacji i coachingu. Zostanie zakupione nowoczesne narzędzie diagnostyczne Insightful Profiler, umożliwiające lepsze poznanie kompetencji i predyspozycji studentów. Dzięki temu UEK zwiększy potencjał w obszarze indywidualnego wsparcia studentów i lepszego dostosowania oferty doradczej.

Jednocześnie informujemy o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”. Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą:

1) poczty tradycyjnej - w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa,

2) skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

 

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego 2021-2027