Główną ideą powołania Rady jest rozwijanie angażującej współpracy Uczelni z otoczeniem, w celu lepszego wglądu w rozpoznanie jego potrzeb. Umożliwi ona wymianę myśli w obszarze obecnych działań Uniwersytetu oraz wyznaczanie kierunków jego dalszego rozwoju.
W dbałości o szerokie spojrzenie na poszczególne obszary współpracy Uczelni z otoczeniem, do współpracy w ramach Rady Patronackiej UEK zaproszono przedstawicieli reprezentujących różne środowiska, w szczególności przedstawicieli władz samorządowych, instytucji kultury, Małych i Średnich Przedsiębiorstw (MŚP), dużych korporacji o zasięgu globalnym, firm biotechnologicznych, instytucji finansowych oraz środowiska medycznego.
Członkowie:
Stanisław Mazur – I Zastępca Prezydenta Miasta Krakowa,
Katarzyna Basiak-Gała – Dyrektor Oddziału Okręgowego NBP w Krakowie,
Philippe De Brouwer – Head of Model Risk Management and Head of Diversity and Inclusion at HSBC,
Krzysztof Głuchowski – Dyrektor Teatru im. J. Słowackiego,
Edyta Jaworska – Dyrektor Zarządzający/ Prezes Zarządu Croda Central Europe,
Anna Thompson – Change and Community Lead, Group Strategic Clients Program, Capgemini Group,
Anna Lorch – Group Compliance & Regulatory Governance Poland Head, Entity Risk Officer Poland UBS,
Andrzej Matyja – Wiceprezes Okręgowej Rady Lekarskiej w Krakowie,
Grzegorz Piątkowski – Prezes Rady Polskich Przedsiębiorców Globalnych,
Michał Sokołowski – GBS HUB Infrastructure Manager at ABB,
Karol Kozłowski – Dyrektor Zarządzający ds. Alternatywnych Rozwiązań Inwestycyjnych State Street Bank,
Monika Martuszewska-Skoczyńska – Prezes Stowarzyszenia Alumni UEK,
Zbigniew Wolfram – Zakład Budowy Maszyn i Aparatury im. Ludwika Zieleniewskiego Kraków SA.

Stanisław Mazur – I Zastępca Prezydenta Miasta Krakowa, Rektor Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie w latach 2020-2024, Kierownik Katedry Polityk Publicznych, były Dziekan Kolegium Gospodarki i Administracji Publicznej. Redaktor naczelny kwartalnika „Zarządzanie Publiczne”.Specjalizacja akademicka: analiza polityk publicznych, zarządzanie publiczne, organizacyjne i systemowe uczenie się.Brał udział jako ekspert i koordynator w kilkudziesięciu projektach krajowych i międzynarodowych z zakresu analizy polityk publicznych; jakości rządzenia; zarządzania strategicznego; organizacyjnego uczenia się. Autor ponad 260 publikacji naukowych publikowanych w renomowanych krajowych (PWN, Scholar) oraz zagranicznych wydawnictwach (Routledge, Peter Lang Publishing).
Stanisław Mazur, Professor at the Cracow University of Economics, Rector of the Cracow University of Economics, former Dean of the College of Economy and Public Administration, Head of the Department of Public Policies, Graduate of the Faculty of Law and Administration at the Jagiellonian University. 1997‒2004 Director of the Malopolska School of Public Administration, Cracow University of Economics; 1996‒1997 Head of the Centre for Studies on the Economy and Public Administration, Cracow University of Economics; 2008‒2009 President of the Foundation for the Economy and Public Administration; 2009‒2015 Member of the Civil Service Council to the Prime Minister. Editor-in-chief of the Public Governance quarterly.
Academic specialisation: Public Administration, Public Policy Analysis, Public Governance, Public Management, Organizational Learning
He participated as an expert and coordinator in several dozen national and international research projects in the fields of public policy analysis, quality of governance, strategic management, and organisational learning. He authored over 200 research papers and books published by reputed national (PWN, Scholar) and international publishing houses, including Mazur S. (eds.): Public Administration in Central Europe: Ideas as Causes of Reforms, Routledge (2020); Itrich-Drabarek J., Mazur S. (eds): Civil Service in Poland: 20 Years of Experience and Prospect for Change, Peter Lang, Berne (2018); Mazur S., Kopyciński P. (eds.): Public Policy and the Neo-Weberian State, Routledge Frontiers of Political Economy, no. 235, Routledge: London; New York.

Katarzyna Basiak-Gała – ekonomistka, absolwentka krakowskich wyższych uczelni: Akademii Ekonomicznej w Krakowie – kierunku Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze i Polityczne, Uniwersytetu Jagiellońskiego – kierunku Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej oraz London School of Public Relations.
Od 2009 związana z Narodowym Bankiem Polskim, obecnie pełni funkcję Dyrektora Oddziału Okręgowego NBP w Krakowie. Doświadczenie zdobywała pracując m.in w Polkomtel SA, w Ministerstwie Skarbu Państwa, Telewizji Polskiej SA oraz w radach nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa – Vistula Group SA, Opakomet SA, Zewt SA.
Członek Społecznego Komitetu Odnowy Zabytków Krakowa - powołana 9 marca 2021 r. przez Prezydenta RP, Rady Gospodarczej Wojewody Małopolskiego, pomysłodawca i współinicjator powstania Krakowskiego Salonu Ekonomicznego NBP – nowoczesnej placówki edukacyjno-konferencyjnej.
W uznaniu zasług za działalność społeczną i edukacyjną odznaczona m. in.: Odznaką honorową Województwa Małopolskiego - Złotym Krzyżem Małopolski, Odznaką „Za zasługi dla bankowości Rzeczypospolitej Polskiej”, Medalem 100-lecia Odzyskania Niepodległości Wojewody Małopolskiego, tytułem „Osobowość Roku 2018” w plebiscycie Gazety Krakowskiej i Dziennika Polskiego w kategorii Biznes, Medalem „Duc In Altum”, tytułem „Filar i Przyjaciel Forum Przedsiębiorców Małopolski”.

Dr. Philippe J.S. De Brouwer – dyrektor w HSBC Kraków, konsulem honorowym Belgii w Krakowie, gościnnym wykładowcą na Akademii Górniczo-Hutniczej, Uniwersytecie Warszawskim i Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Jest także członkiem rady nadzorczej International School of Kraków oraz członkiem Rady Uczelni AGH. Jego badania naukowe dotyczą głównie zarządzania inwestycjami i analizy danych. We wszystkich swoich działaniach stara się tworzyć powiązania pomiędzy społecznościami, z którymi współpracuje, a także przyczynia się do łączenia świata akademickiego z przemysłem i dyplomacją. Jego najnowsza książka ukazała się w październiku 2020 r. i nosi tytuł „The big R-book: from data science to learning machine and big data”.
.jpg)
Krzysztof Głuchowski – Dyrektor Teatru im. J. Słowackiego, reżyser i aktor.
Od 1986 roku mieszka w Krakowie. Absolwent Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie na Wydziale Aktorskim (dyplom: Szkice z „Człowieka bez właściwości” Roberta Musila w reż. Krystiana Lupy). Debiutował w 1991 roku w Starym Teatrze im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie: Malte albo Tryptyk marnotrawnego syna, Rainer Maria Rilke, reż. Krystian Lupa. Od prawie trzydziestu lat kurator i organizator wystaw, producent teatralny (spektakle m.in. Krystiana Lupy, Krzysztofa Warlikowskiego i Jana Peszka), filmowy i telewizyjny, dystrybutor filmowy, producent festiwali. Pierwszy dyrektor Galerii Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki oraz Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha. Współorganizował m.in. międzynarodowy festiwal filmowy Era Nowe Horyzonty (T-Mobile Nowe Horyzonty, Nowe Horyzonty) w Cieszynie i we Wrocławiu, katowicki Off Festival, Międzynarodowy Festiwal Kina Niezależnego Off Camera Kraków, Międzynarodowy Festiwal Teatralny Boska Komedia. Od 2019 roku prezes Stowarzyszenia im. Stanisława Wyspiańskiego.
Od września 2016 roku Dyrektor Naczelny i Artystyczny Teatru im. J. Słowackiego w Krakowie.

Edyta Jaworska – Prezes Zarządu i Managing Director Croda Central Europe należącego do globalnego koncernu chemicznego Croda International z siedzibą w Wielkiej Brytanii, spółki notowanej na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Związana z firmą Croda od września 2023 roku. Wcześniej przez prawie 12 lat pracowała dla polskiej firmy Selvita, jednej z wiodących przedklinicznych CRO (ang. Contract Research Organization), gdzie odpowiadała za sprzedaż usług badawczo-rozwojowych na rynkach Europy Zachodniej, Wschodniego Wybrzeża Stanów Zjednoczonych, Azji oraz Izraela. W latach 2017-2021 zasiadała w Zarządzie Selvity odpowiadając za rozwój oferty usługowej Grupy, w szczególności w obszarze zintegrowanych projektów odkrywania leków.
Dzięki ponad 20-letniemu doświadczeniu w organizacjach Life Sciences/Healthcare, posiada doświadczenie w zarządzaniu przedsiębiorstwem, budowaniu i zarządzaniu zespołami sprzedażowymi, tworzeniu organizacji zorientowanych na klienta oraz skalowaniu biznesu na arenie międzynarodowej.
Edyta Jaworska posiada dyplom MBA Stockholm University School of Business oraz Krakowskiej Szkoły Biznesu. Jest absolwentką Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, gdzie ukończyła studnia magisterskie na kierunku Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze oraz studia podyplomowe z zakresu zarządzania finansami przedsiębiorstw.

Anna Thompson– Change and Community Lead, Group Strategic Clients Program, Capgemini Group.
Na 20-letnie doświadczenie Anny Thompson w Strategic Marketing and Communications, obejmujące przede wszystkim account based marketing, pursuit marketing i relationship marketing, składają się prowadzenie własnej działalności gospodarczej, współpraca z małymi i średnimi przedsiębiorstwami oraz praca dla dużej globalnej korporacji. Głównymi obszarami jej zainteresowań są rozwój i współpraca w ramach zespołów nastawionych na osiągnięcie rezultatów.
Zdobyte doświadczenie utwierdza ją w przekonaniu o tym, jak ważne jest wspieranie zaangażowania, kreatywności i otwartości poprzez edukację, a także współpracę w profesjonalnym środowisku oraz rozwój talentów.
Jako członkini UEK Rady Patronackiej, ma nadzieję wspierać model skutecznego rozwijania talentów na UEK, w celu zapewnienia osobom początkującym w szkolnictwie wyższym właściwych narzędzi do osiągnięcia sukcesu i zapewnienia im poczucia spełnienia poprzez pracę na współczesnym rynku globalnym.

Anna Lorch - Dyrektor ds. zgodności, regulacji i ładu korporacyjnego w UBS Polska, Legal Entity Risk Officer i członkini zarządu UBS Business Solutions Polska Sp. z o.o.
Jej kariera zawodowa od dawna związana jest z branżą telekomunikacyjną, a od 16 lat z branżą finansową i centrami usług wspólnych w UBS Polska. W UBS Polska wykonywała zadania w obszarach Transition (tj. transfer usług), Service Quality; pełniła funkcję Chief of Staff i szefowej ds. dostarczania usług dla jednej z funkcji UBS oraz globalną rolę zajmującą się standardami centrów usług w UBS. W ostatnich latach pełniła obowiązki COO – szefowej operacji dla UBS w Polsce jak i działu Odpowiedzialności Społecznej oraz zarządzała lokalizacją we Wrocławiu. Członkini zarządu, promotorka wszelkich aktywności w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Zajmuje się również obszarami związanymi z budowaniem kultury organizacyjnej oraz właściwym zarządzaniem różnorodnością i inkluzywnością. Wykorzystuje swoje osobiste zainteresowania i bogate doświadczenie w swojej działalności zawodowej, pełniąc funkcję liderki ds. różnorodności, równości i integracji w UBS.
Wykształcenie: Master of Business Administration Executive, Studia Magisterskie oraz licencjat z Zarządzania Biznesem Oxford Brooks University i Polish Open University. Licencjat Nauczycielskiego Kolegium Języka Angielskiego Uniwersytetu Jagiellońskiego

Andrzej Matyja – Profesor dr hab. med., specjalista chirurgii ogólnej i onkologicznej, Kierownik II Katedry Chirurgii Ogólnej Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Medicum (2018-2023), Kierownik Oddziału Klinicznego Chirurgii Ogólnej, Onkologicznej, Metabolicznej i Stanów Nagłych Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie (2018-2023), Konsultant Wojewódzki w dziedzinie chirurgii ogólnej dla województwa małopolskiego.
Od chwili reaktywowania samorządu lekarskiego bierze czynny udział w pracach na rzecz środowiska lekarskiego. Prezes Naczelnej Rady Lekarskiej (2018-2022), Prezes Okręgowej Rady Lekarskiej w Krakowie (2009-2017).
Członek Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Lekarskiego (2015-2022), Członek Europejskiego Towarzystwa Przepuklinowego, Towarzystwa Chirurgów Polskich, inicjator i twórca Sekcji Przepuklinowej TChP.
Od początku pracy zawodowej prowadzi działalność dydaktyczno-wychowawczą. Autor licznych projektów badawczych. Jego publikacje, referaty i doniesienia kongresowe oraz pokazowe zabiegi szkoleniowe wpisują się w aktualny trend europejskich i światowych badań klinicznych.

Grzegorz Piątkowski – Prezes Rady Polskich Przedsiębiorców Globalnych.
W latach 2018 - 2023 dyrektor Krakowskiego Oddziału oraz Wydziału Analiz Biura Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców. W latach 2019 - 2023 reprezentant Rzecznika MŚP przy Instytucjach Unijnych. Rzecznik Praw Absolwenta w latach 2016 - 2018.
Przewodniczący Rady Programowej Fundacji Wolności i Przedsiębiorczości. Członek zarządu i skarbnik Polskiego Towarzystwa Ziemiańskiego Oddział Kraków. Wykładał w Szkole Prawa Polskiego i Europejskiego we Lwowie i Tarnopolu oraz w Klubie Austriackiej Szkoły Ekonomii.
Ukończył prawo na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz politologię na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.

Michał Sokołowski – menedżer o ponad 20-letnim doświadczeniu na stanowiskach kierowniczych, odpowiadający za operacje oraz zarządzający centrami usług wspólnych. Ekspert w zakresie zarządzania personelem, outsourcingu, środowiska BPO/SSC, a także tworzenia kompleksowych strategii dla wzrostu i restrukturyzacji. Obecnie pełni funkcję Menadżera HUB’u i Infrastruktury w ABB Business Services. ABB BS zatrudnia w samym tylko w Krakowie ponad 2000 osób świadczących usługi w Europie i na świecie dla firmy ABB oraz jej klientów w obszarach IT, finansów, zakupów, HR oraz obsługi klienta. Jest członkiem Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych w Polsce (ABSL) oraz stowarzyszenia ASPIRE - organizacji reprezentującej firmy z sektora usług wspólnych, outsourcingu procesów biznesowych i IT w Krakowie.
Michał Sokołowski studiował i pracował w Polsce, Wielkiej Brytanii oraz Belgii. Uzyskał dyplom magistra nauk politycznych Uniwersytetu Jagiellońskiego; jest również absolwentem studiów podyplomowych w zakresie Zarzadzanie Personelem na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. W swojej karierze zawodowej działa na styku biznesu, samorządu i uczelni wyższych promując Kraków i jego rozwój.