Godło Polski

Prof. dr hab. Jan W Wiktor przewodniczącym Rady Naukowej Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu

Aktualności
2025-11-21

Prof. dr hab. Jan W Wiktor przewodniczącym Rady Naukowej Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu

Polskie Naukowe Towarzystwo Marketingu powierzyło po raz kolejny funkcję przewodniczącego Rady Naukowej prof. dr. hab. Janowi W. Wiktorowi.

Polskie Naukowe Towarzystwo Marketingu (z siedzibą w Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu), zostało założone w maju 2013 roku. Jest płaszczyzną aktywności i dojrzałości środowiska naukowego w Polsce, które reprezentuje obszar marketingu. Od ponad 20 lat prowadzi badania naukowe oraz kształci kadry menedżerskie we wszystkich ośrodkach akademickich. Towarzystwo tworzą pracownicy naukowi polskich uniwersytetów. Stanowi instytucjonalną płaszczyznę integracji licznej rzeszy przedstawicieli nauk o marketingu, rynku i konsumpcji i wzmacniania pozycji i roli marketingu w naukach ekonomicznych - w ekonomii i finansach oraz naukach o zarządzaniu i jakości.

Podstawowymi celami działania Towarzystwa są:

  1. Tworzenie sprzyjających warunków do rozwoju nauki o marketingu w Polsce i popularyzacji wiedzy z tego zakresu we wszystkich ośrodkach akademickich, na każdym poziomie kształcenia.
  2. Integracja przedstawicieli nauki o marketingu w Polsce, tworzenie wspólnoty osób naukowo zajmujących się marketingiem, zarówno od strony dydaktycznej jak i badawczej.
  3. Monitoring prowadzonych w różnych ośrodkach akademickich badań naukowych z zakresu marketingu, koordynowanie wysiłków zmierzających do upowszechnienia ich wyników, a także identyfikacja nowych, niezagospodarowanych obszarów badawczych. 

Misję, zasady działania i osiągnięcia prezentują informacje na stronie Polskie Naukowe Towarzystwo Marketingu.

Ich syntetycznym wyrazem jest m. in. artykuł Z. Waśkowski, J.W. Wiktor, DEFINIUJĄ NAS ZASADY I WARTOŚCI, JAKIMI SIĘ KIERUJEMY. KODEKS ŚRODOWISKA NAUKOWEGO MARKETINGU, "Przegląd Organizacji 2024 nr 1 (1000), s. 84-91.

Logotyp Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu

O autorze

Redakcja Uniwersytetu Ekonomicznego

Redakcja Uniwersytetu Ekonomicznego