Godło Polski

Udział pracownika UEK w 13. Europejskim Forum Marketingu Instytucji Naukowych i Badawczych

Aktualności
2024-11-13

Udział pracownika UEK w 13. Europejskim Forum Marketingu Instytucji Naukowych i Badawczych

8 listopada 2024 r. dr hab. inż. Justyna Bugaj, prof. UEK z Katedry Analiz Strategicznych uczestniczyła w panelu pt. „Jak budować sukces instytutów badawczych i ośrodków naukowych? Doświadczenia najlepszych” podczas 13. Europejskiego Forum Marketingu Instytucji Naukowych i Badawczych, które odbyło się w Warszawie.

Panel prowadziła dr Beata Lubos, Dyrektor Centrum Współpracy Międzynarodowej i Doskonałości Badawczej, Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa. Opróczdr hab. inż. Justyny Bugaj, prof. UEK, w dyskusji udział wzięli również dr Marcin Kardas, Zastępca Dyrektora ds. Innowacji i Wdrożeń z Narodowego Centrum Badań Jądrowych, Magdalena Bem-Andrzejewska, Dyrektor Działu Operacyjnego Dział Krajowego Punktu Kontaktowego z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, Krzysztof Lipiec, Dyrektor Departamentu Komercjalizacji z Sieci badawczej Łukasiewicz, a szczególnie z Przemysłowego Instytutu Automatyki i Pomiarów PIAP oraz dr inż. Jakub Jasiczak, Przewodniczący Zarządu Porozumienie Spółek Celowych.

Dyskusja była bardzo merytoryczna i inspirująca. Uczestnicy podzielili się doświadczeniami dotyczącymi aplikowania oraz realizacji dużych, innowacyjnych, międzynarodowych projektów. Zwrócono uwagę na źródła sukcesu instytucji badawczych i naukowych, omawiając je na konkretnych przykładach. Podkreślono rolę współpracy między interesariuszami projektu (rządem, przemysłem, biznesem, instytutami naukowymi i badawczymi, uczelniami, a nawet końcowym klientem), wartość inspirującego lidera projektu (wierzącego w sens podejmowania ryzyka projektowego oraz motywującego zespół do pracy, a sponsorów do finansowania) oraz jakość kompetencji i pracy zespołu projektowego (także ich kreatywność, twórczość, odpowiedzialność, zaufanie, gotowość do zmiany i akceptacji błędu). Sesja cieszyła się dużym zainteresowaniem wśród gości konferencyjnych.

Głównym tematem 13. Europejskiego Forum Marketingu Instytucji Naukowych i Badawczych były strategie marketingowe wspierające promocję konkretnych usług oferowanych przez instytucje naukowo-badawcze w Polsce i za granicą.

Organizatorem wydarzenia była Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa, jedna z najnowocześniejszych placówek badawczych w Europie, której tradycje sięgają 1926 roku. Instytut ściśle współpracuje ze światowymi potentatami branży lotniczej, takimi jak: Boeing, GE, Airbus, Pratt & Whitney, oraz instytucjami z branży kosmicznej, w tym Europejską Agencją Kosmiczną. Strategicznymi obszarami badawczymi Instytutu są technologie lotnicze, kosmiczne i bezzałogowe. Prowadzi również badania i świadczy usługi dla przemysłu krajowego i zagranicznego w zakresie technologii materiałowych, kompozytowych, addytywnych, teledetekcyjnych, energetycznych oraz naftowo-gazowych.

Więcej na stronie wydarzenia.