UEK liderem europejskiego projektu ENTEEF
1 listopada 2024 r. Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie zostanie liderem projektu pt. "Fostering Entrepreneurship through Freelancing", którego koordynatorem jest dr hab. Grażyna Paliwoda-Pękosz, prof. UEK z Katedry Informatyki, a kierownikiem dr hab. Dariusz Dymek, prof. UEK z Katedry Systemów Obliczeniowych. W przygotowaniu wniosku projektowego uczestniczyli również pracownicy Katedry Systemów Obliczeniowych: dr hab. Mariusz Grabowski, prof. UEK, dr Paweł Konkol oraz dr Robert Szydło z Katedry Zarządzania Zasobami Pracy. Okres realizacji projektu wynosi dwa lata.
Projekt finansowany jest z programu Erasmus+ w ramach
Akcji 2 - Partnerstwa współpracy (KA220-HED). Całkowity budżet projektu wynosi 400 000 EUR, z czego 114 179
EUR zostało przyznane Uniwersytetowi Ekonomicznemu w Krakowie.
Cele projektu
Głównym celem projektu jest podniesienie kompetencji przedsiębiorczych wśród studentów uczelni partnerskich, przygotowując ich do pracy jako freelancerzy. Wyniki projektu będą także korzystne dla innych grup docelowych, takich jak uchodźcy wojenni, osoby bezrobotne oraz osoby z niepełnosprawnościami, które mogą pracować zdalnie, ale nie mają możliwości dojeżdżania do pracy.
Głównym celem projektu jest podniesienie kompetencji przedsiębiorczych wśród studentów uczelni partnerskich, przygotowując ich do pracy jako freelancerzy. Wyniki projektu będą także korzystne dla innych grup docelowych, takich jak uchodźcy wojenni, osoby bezrobotne oraz osoby z niepełnosprawnościami, które mogą pracować zdalnie, ale nie mają możliwości dojeżdżania do pracy.
Działania w ramach projektu
Pierwszym krokiem w realizacji projektu jest przeprowadzenie dogłębnych badań nad globalnym rynkiem freelancerów. Następnie, badania krajowe pozwolą zidentyfikować kluczowe kompetencje niezbędne do pracy jako freelancer. W ramach projektu opracowany zostanie test, który umożliwi określenie luk kompetencyjnych, jakie osoba musi uzupełnić, aby rozpocząć karierę freelancera, oraz 10 kursów MOOC, które pomogą rozwijać te kompetencje. Kursy te będą obejmować m.in. umiejętności cyfrowe, prawne oraz finansowe.
Pierwszym krokiem w realizacji projektu jest przeprowadzenie dogłębnych badań nad globalnym rynkiem freelancerów. Następnie, badania krajowe pozwolą zidentyfikować kluczowe kompetencje niezbędne do pracy jako freelancer. W ramach projektu opracowany zostanie test, który umożliwi określenie luk kompetencyjnych, jakie osoba musi uzupełnić, aby rozpocząć karierę freelancera, oraz 10 kursów MOOC, które pomogą rozwijać te kompetencje. Kursy te będą obejmować m.in. umiejętności cyfrowe, prawne oraz finansowe.
Oczekiwane rezultaty
Do głównych, namacalnych wyników projektu należą: test kompetencyjny oraz 10 kursów MOOC wspierających rozwój umiejętności freelancera. Dzięki współpracy z partnerami z różnych regionów i kultur, projekt przyczyni się do poszerzenia wielokulturowego zrozumienia oraz wzmocnienia współpracy między instytucjami partnerskimi, co może prowadzić do dalszych wspólnych inicjatyw.
Do głównych, namacalnych wyników projektu należą: test kompetencyjny oraz 10 kursów MOOC wspierających rozwój umiejętności freelancera. Dzięki współpracy z partnerami z różnych regionów i kultur, projekt przyczyni się do poszerzenia wielokulturowego zrozumienia oraz wzmocnienia współpracy między instytucjami partnerskimi, co może prowadzić do dalszych wspólnych inicjatyw.
Partnerzy projektu
Oprócz Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, w projekcie uczestniczą partnerzy z pięciu krajów:
Oprócz Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, w projekcie uczestniczą partnerzy z pięciu krajów:
- Badan Wakaf University Islam Indonesia, Indonezja
- Universidad de Granada, Hiszpania
- Universitatea Lucian Blaga din Sibiu, Rumunia
- Univerzitet Kragujevcu, Serbia
- Zhytomyr Polytechnic State University, Ukraina
Link do karty projektu znajduje się TUTAJ.